Laatste lootjes.. - Reisverslag uit Cannes, Frankrijk van Marloes Altena - WaarBenJij.nu Laatste lootjes.. - Reisverslag uit Cannes, Frankrijk van Marloes Altena - WaarBenJij.nu

Laatste lootjes..

Door: marloesincannes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

01 Januari 2011 | Frankrijk, Cannes

Hallo lieve mensen!

Allereerst iedereen een gelukkig, gezond en voorspoedig 2011!!

Ten tweede, iedereen hartstikke bedankt voor alle lieve smsjes, krabbels, berichtjes en telefoontjes voor mijn verjaardag en gisteren met Oud en Nieuw!!

Ten derde wil ik zeggen dat ik me ontzettend vermaakt heb de afgelopen 2 weken in Nederland.
Nu heb ik 1 van mijn laatste weken al weer bijna achter de rug. Ze begonnen zwaar de eerste dagen, maar ik ben nu wel weer gewend en heb het weer gezellig op het werk.

Mijn verjaardag was mijn 1e werkdag weer. Was erg leuk, ik had een brioche gekocht in ringband vorm met vruchtjes erop. Toen ik het hotel binnen liep en langs de backoffice deur kwam, ging die in 1x open en stonden al mijn collega's daar te zingen. Super leuke verrassing en zo voelde ik me toch een klein beetje jarig! :D

Gisteren een hele speciale werkavond gehad. Ik kwam op het werk en we begonnen met het openen van een fles champagne! Samen met mijn collega's van de receptie en de directeur 3! glaasjes gedronken voordat we aan de slag gingen.
Daarna heb ik voor de 2e keer Thomas bij de bar geholpen.
Er was een St Sylvestre Menu (4gangen) gepland in het hotel waar 8 kamers voor gereserveerd hadden. Het typisch franse hieraan was dat Thomas helemaal alleen stond. Alleen de bar, bediening, keuken en afwas draaien (Lees Onmogelijk!)
Dus kwam hij langs de receptie om weer mijn hulp te vragen. Snel omgekleed van mijn receptie outfit naar een witte blousse om als 'gastvrouw' te spelen voor de rest van de avond!
Dit was super!! Wel even wennen alles in het frans en heel netjes en qua etiquette de gasten geholpen, kreeg erg leuke complimentjes over mijn Frans en dat ik zo leuk mijn best deed. Daarnaast heb ik samen met Aurelie zo hier en daar ook nog de keuken gedraaid omdat Thomas het gewoon niet in zijn 1tje voor elkaar kreeg!
Rond 23u kwamen Ninon, Cleo en Jurien mij in het hotel opzoeken omdat we samen naar het vuurwerk gingen kijken. Aurélie ging ook mee en precies om 12uur stonden wij in de baai naar vuurwerk op keiharde leuke muziek te kijken dat van boten werd afgestoken. Het spectacel duurde 20 minuten lang!! :D Daarna zijn Cleo, Aurélie en ik naar Jurien's huis gegaan om een fles champagne meester te maken, daarna niet veel later lekker naar bed gegaan aangezien ik vanochtend weer moest werken!

Vandaag begon weer met Champagne! Om nogmaals het nieuwe jaar te vieren!
Een rustige dag gehad, alleen aan de receptie gestaan wat me goed af ging.. Toen ik zojuist om19u klaar was liep ik naar beneden om mij om te kleden en toen kwam ik tot de conclusie dat er in het hotel wat flink mis was! Een mega grote lekkage in de kelder, dus ik liep terug naar boven om dat te melden, maar de techniek was al weg dus ben ik met Raymond gaan kijken waar het vandaan kwam. De oorsprong niet gevonden daar kwam de techniek later voor, maar wel tot de conclusie gekomen dat het van tenminste 2 verdiepingen al afliep! De plafonds en vloeren waren zeiknat!! Ook een aantal mooie 'gestuukte' stukken plaffond gezien, niet heel gek dat er lekkage is ontstaan.. Ben erg benieuwd hoe het hotel er morgen aan toe is.. haha.. :)

Nou mensen.. Dit was weer even een update..

Tot snel..

Liefs Loes

  • 01 Januari 2011 - 21:37

    Gerty:

    Lieve Marloes een geweldig 2011 !! Maar zo te lezen is die al erg goed begonnen !
    Wij hadden een leuk oudjaarsfeest, eerst bij levi, kijken naar het vuurwerk van mishka en inano en later ben ik bij vrienden gaan dansen tot 5 uur. heel gezellig, ieder hier in huis ligt nu al in bed ( brakjes) maar ik heb nergens last van.tot gauw en geniet van je laatste weken in frankrijk! XX Gerty

  • 01 Januari 2011 - 22:42

    GJ:

    happy new year!

  • 02 Januari 2011 - 22:32

    Mies:

    kan dat witte shirtje ook mee naar huis aub? ziet er leuk uit :D KusKus

  • 03 Januari 2011 - 16:36

    Myrthe:

    Ten eerste, ook voor jou natuurlijk een heel gelukkig 2011!

    Ten tweede, heb ik je uiteindelijk niet eens aan de telefoon gehad met je verjaardag..

    Ten derde, heb ik niemand gebeld of gesmst met O&N (vandaar dat ook jij niets gehoord hebt ;) ) Nouja vooruit, alleen me ouders dan..

    Ten vierde, fijn om te horen dat je het toch wel weer naar je zin hebt!

    Ten vijfde, ik ben toch echt wel aan het aftellen totdat je er weer bent!

    Dikke kus van mij!

  • 05 Januari 2011 - 11:48

    Paps:

    Nou dus toch nog een gezellige verjaardag en jaarwisseling gehad hè.
    Maar goed dat je snel terug komt, met zo'n lekkage over meerdere verdiepingen weet je in Frankrijk maar nooit wanneer het beton begint te rotten en de stukken plafond je in de receptie op het hoofd vallen.
    Geniet nog maar even daar, over 2 weken kan je hier weer aan je schoolse leventje wennen. Kisses

  • 07 Januari 2011 - 10:24

    Sheila Klosters:

    lieve lieve schat...
    lees nu je berichtje pas.. i'm sorry... maar nog ff doorbijten en dan ben je weer lekker in NL.. ik moet nog ff wat langer volhouden.. pff.. tis hier nu 5 voor half 7 en nog steeds niet geslapen... gheghe.. maargoed... heel veel succes nog met je laatste loodjes en ik spreek je snel schattie!

    dikke kus en knuffels voor jou!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Cannes

Stage in Cannes, Frankrijk

Receptie

Recente Reisverslagen:

01 Januari 2011

Laatste lootjes..

03 November 2010

Laagseizoen..

15 Oktober 2010

Fransen..

22 September 2010

Monaco, Gourdon en Saut du Loup

14 September 2010

Bitterballen, kaas uit Gouda en Hagelslag!
Marloes

Front Office stage in Frankrijk!

Actief sinds 29 Juli 2010
Verslag gelezen: 1186
Totaal aantal bezoekers 11272

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2010 - 25 Januari 2011

Stage in Cannes, Frankrijk

Landen bezocht: