Fransen.. - Reisverslag uit Cannes, Frankrijk van Marloes Altena - WaarBenJij.nu Fransen.. - Reisverslag uit Cannes, Frankrijk van Marloes Altena - WaarBenJij.nu

Fransen..

Door: marloesincannes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

15 Oktober 2010 | Frankrijk, Cannes

Salut cheries!

Ik dacht het werd wel weer eens tijd voor een berichtje aangezien ik een poosje niet geschreven heb.. Dat is ook niet voor niets want heb het best druk gehad!

Ten eerste: Myrthe is op bezoek geweest!! :D Ik heb haar donderdagochtend opgehaald van het vliegveld in Nice. Het was ontzettend mooi en warm weer deze dag, na ons in m'n appartement te hebben omgekleed in onze zomerkleertjes, zijn we heerlijk uitgebreid gaan lunchen op het privé strand van m'n hotel! De rest van de dag hebben we lekker gerelaxed en konden we beiden ff bijkomen.
De tweede dag hebben we uitgeslapen en zijn we naar het eiland St Marguerite geweest. Deze dag was het wat minder mooi meer, redelijk harde wind voor op de boot, maar zeker de moeite waard om naar het eiland te gaan. Dit eiland heeft weer een heel ander landschap, ontzettend mooi! (zie foto's)
De rest van de dagen dat Myrthe hier was moest ik helaas ook werken tussendoor maargoed, we hebben het zeker ontzettend gezellig gehad, veel gekletst, filmpje gekeken, lekker gegeten (door myrthe gemaakt als ik thuis kwam ;)) Of uit eten..

Nu ben ik weer druk aan het werk. Het Tax Free weekend komt eraan dus het hotel stroomt weer vol (overvol :P)

Wel moet ik even kwijt dat de Fransen mij zo nu en dan toch echt even de "strot":p uit komen! Waarom? Nou dat zou ik jullie vertellen.
Bijvoorbeeld als je op straat loopt.. in Nederland zijn we gewend om voor elkaar aan de kant te gaan zodat je geen botsingen krijgt, hier in Cannes? Nee hoor, Ho maar, als ik niet aan de kant ga (wat ik elke keer doe) krijg je dus frontale botsingen(vandaag uitgeprobeerd)

Daarnaast wordt ik er af en toe ook gek van dat de fransen soms zo ontzettend snel op hun teentjes getrapt zijn of uit de weg geslagen zijn wanneer iets even niet zo gaat als het moet of als zij willen! Dit verpest echt ontzettend de werksfeer en het humeur van iedereen op de werkvloer. Niet cool.

Daarnaast had ik mijn uitbetaling van mijn loon nogsteeds niet gehad. Ik had gevraagd wanneer we dat ongeveer ontvangen normaal gesproken en dat is de 30e of 1e van de maand.. Ik had nog niets gehad dus vroeg daar gisteren na, mijn supervisor had direct gebeld naar de accountant die dat meteen ging regelen. Bankgegevens en alles doorgegeven aangezien Cheques hier niet geïnt kunnen worden..
Nu ben ik net vandaag vrij met werken.. krijg ik buiten een cheque van mijn supervisor in de hand gedrukt. Keek erop.. Ja hoor mijn loon.. in cheque vorm. Ik had nog zo gezegd dat ik daar niets mee kon aangezien ik geen Franse bank heb en die ook niet ga openen aangezien dat voor mij als buitenlander hier ontzettend moeilijk is! Nu kan ik die cheque hier ook niet zo maar inwisselen bij een bank dan moet ik speciaal naar de bank waar het hotel de cheque van heeft.. En drie keer raden.. die bank zit nou net NIET in Cannes.. Erg handig.. ;)
Hoe ik deze nu uiteindelijk ga innen? Geeeen idee nog!
Daarnaast was de accountant en mijn supervisor ook heel makkelijk: Het kwam er op neer dat het mijn probleem is dat ik hier geen cheques kan innen.. Voor de duidelijkheid alvast gezegd dat ik de voglende keer dan graag mijn salaris op de rekening gestort wil hebben.. Ik ben benieuwd of ze het onthoudt..

Buiten de accefietjes en humeurige toestanden op m'n werk zo af en toe om.. Heb ik het hier nog wel naar m'n zin.. Soms door de franse gehumeurden wat heimwee, maar dat gaat na een goed gesprek met m'n vriendje, pa of ma wel weer over ;)
Over mama gesproken.. Die komt zondagavond in Nice aan en blijft hier een weekje met mij in Cannes! Ontzettend leuk en veel zin in!! :D

Ik bedank jullie weer voor de vele en leuke reacties, die lees ik echt met plezier !

Dikke kus Marloes


  • 15 Oktober 2010 - 15:16

    Angela:

    Hoi Marloes,
    Het kan me wel wat voorstellen bij wat jij schrijft over de Fransen. Heerlijk hè, dat Marga komt. Ik sprak haar net en zij heeft er ook heel veel zin in. Heel gezellige week!!!

  • 15 Oktober 2010 - 16:12

    Mam:

    We gaan er eens een lekkere cocktail op drinken marloesie....:-))
    Komt goed schatje!!
    Dikke kus van mam.

  • 15 Oktober 2010 - 16:35

    Prisca:

    Hee Marloes,

    Leuk om je verhalen te lezen!! Wat leuk dat je al bezoek hebt gehad en dat je moeder snel komt! Mijn ouders komen ook over 2 weken en dat is dan toch wel iets om naar uit te kjiken, he?;)
    Heel veel plezier en succes verder!
    En.....Sterkte met de Fransen...
    Liefs,
    Prisca

  • 15 Oktober 2010 - 21:09

    Gerty:

    Hai lieve Marloes, fijn weer iets te lezen en te zien van de gezellige dagen met Myrthe!! Eigenzinnig volkje dus de Fransen : ), je hebt het er even mee te doen , maar ik zou ook af en toe gewoon niet aan de kant gaan. Leuk dat je moeder komt !! Geniet er maar lekker van en blijven lachen he dat helpt het beste tegen saggerijnige lui. Liefs en een dikke kus!Gerty

  • 16 Oktober 2010 - 09:55

    Joyce Van Der Spil:

    Hey lieve Marloes,
    Snap je nu ook waarom wij altijd naar Spanje gaan! Haha, die Franzosen zijn altijd een beetje arro geweest, maar ze wonen ook in een prachtig land, heerlijk eten, mooiste taal van de wereld dus ik snap 't wel een beetje. Wat geweldig dat je moeder komt - gezellig met haar een weekje te zijn. Onze dochter gaat over drie weken voor vijf maanden naar Zuid-Amerika en helaas kan ik haar dan niet even opzoeken en dat vind ik wel erg jammer. Hier gaat alles z'n gangetje. G-J ziet eruit of die tegen een taxi is opgelopen (oh, dat klopt ook!!) en de herfst is nu echt begonnen - heeft ook wel wat! Nou, nog ff doorbikkelen en laat die Fransen maar een goed Hollands poepie ruiken!!

    Kus,
    Joyce


  • 17 Oktober 2010 - 15:47

    Myrthe:

    Het was zeker gezellig, kan het niet vaak genoeg zeggen!!
    Moeders komt vandaag aan dus je gaat weer een leuke week tegemoet! Marga gaat sowieso trots terug naar Ned, als ze gezien heeft hoe goed jij het daar doet!
    Dikke zoen! x

  • 17 Oktober 2010 - 19:27

    GJ:

    HEY BABE! leuk om je even op skype gezien te hebben tijdens de housewarming gisteren!! was je er toch nog een beetje bij! :D was echt een top feest! zal zo de pics ff op facebook & hyves pleuren!
    kus!

  • 20 Oktober 2010 - 11:48

    Hannah:

    Marloessiepoessie! Ik vind dat zodra jou mams weg is, we even een webcamdate moeten plannen! I miss you! Enjoy your time over there babe! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Cannes

Stage in Cannes, Frankrijk

Receptie

Recente Reisverslagen:

01 Januari 2011

Laatste lootjes..

03 November 2010

Laagseizoen..

15 Oktober 2010

Fransen..

22 September 2010

Monaco, Gourdon en Saut du Loup

14 September 2010

Bitterballen, kaas uit Gouda en Hagelslag!
Marloes

Front Office stage in Frankrijk!

Actief sinds 29 Juli 2010
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 11274

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2010 - 25 Januari 2011

Stage in Cannes, Frankrijk

Landen bezocht: