Bitterballen, kaas uit Gouda en Hagelslag! - Reisverslag uit Cannes, Frankrijk van Marloes Altena - WaarBenJij.nu Bitterballen, kaas uit Gouda en Hagelslag! - Reisverslag uit Cannes, Frankrijk van Marloes Altena - WaarBenJij.nu

Bitterballen, kaas uit Gouda en Hagelslag!

Door: marloesincannes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

14 September 2010 | Frankrijk, Cannes

Salut!

Daar was ik dan weer!
Ik vermaak me hier in Cannes nogsteeds prima!! :D
Hoorde net van Mama die ik aan de telefoon had dat het weer in Nederland alweer op herfst lijkt, nou hier gelukkig niet, nogsteeds hartstikke mooi! We hebben een paar dagen terug 's nachts wel onweer gehad zoals ik nog nooit had meegemaakt. We zijn ons kapot geschrokken, wat een geknal en een geflits aan 1 stuk door!! Iedereen had het er de volgende dag ook over op het werk.. Goeiedag zeg...

Ook heb ik de meiden van mijn school (Ninon en Cleo) gezien en gesproken! Dat was heel fijn. Even je verhaal kwijt en de gevoelens die je voelt delen met hun en dan horen dat zij precies hetzelfde meemaken :).
Ninon had van een vriendinnetje van haar een heel overlevingspakket van Nederlandse lekkernij meekregen. Toen Ninon en ik afgelopen week een filmpje samen gingen kijken heeft ze voor mij hagelslag(!) ships, m&m's en chocalitchip coockies meegenomen! Jammie! :D daar was ik wel ff blij mee, vooral de hagelslag is erg lekker op stokbrood :D..

Verder was er afgelopen week Festival de Plaissance hier (Boten festival). Ik ben samen met Jozefien en Felix een vriend van haar daar naartoe geweest. Onwijs mooi om al die grote jachten in de havens en op het water te zien liggen.
De laatste avond van Festival de Plaissance ben ik met Jozefien naar de defilé van de boten wezen kijken. Ook dit was erg gaaf, kwamen alle boten langzaam 1 voor 1 in het donker met een grote schijnwerper erop gericht nogmaals langs varen.

Op het werk gaat het ook steeds beter! Ik kan al volledig zelfstand gasten in/uitchecken, rekeningen opmaken/veranderen, uitleg geven over het hotel de omgeving enz. Ook ben ik gister begonnen met het opnemen van de telefoon! Dit was wel spannend hoor. "Bienvenue a l'hotel Croisette Beach, bonjour..." Vervolgens hoor je een Fransman aan de aan de andere kant van de lijn ratelen en vraag je je af wat hij zei.. :p Maar na dit een paar keer gedaan te hebben ging het best goed en kreeg ik het voor elkaar om te verstaan wat die persoon aan de andere kant zei en om diegene door te verbinden met de desbetreffende afdeling en/of persoon.

Vandaag begon mijn weekend weer! Heerlijk! Ben met Cleo en Ninon bij het privéstrand van m'n werk wezen eten. Ontzettend leuk, we kwamen aanlopen en werd direct begroet door Pascal (manager restaurant) met 2 kussen, en kregen we aan tafel ieder een glaasje champagne! (hoorde later dat ze het ontzettend gaaf vinden als je zo nu en dan daar komt eten en dat laten ze dus ook merken ;) We hebben heerlijk gegeten! Ook de Chef Olivier kwam even aan tafel weer 2 kussen (want zo gaat dat hier, elke keer als je collega's tegen komt dan is het 2 kussen! haha!) Hij vroeg of het smaakte, hoe de stage ging en wie mijn gezelschap was.
Daarna ben ik met cleo naar de wasserette gegaan om onze kleren te wassen, had niks schoons meer over :P Ook dit was weer ff uitzoeken hoe alles werkte aangezien alles er alleen in het frans opstaat.. Maarrr de kleren zijn schoon en hangen nu door de hele kamer in m'n appartement heen :P haha.. Daarna nog even aan het strand gelegen en daarna met Cleo bij "Au bureau" wat gedronken.. En guess what.. op de kaart stonden Bitterballen uit Amsterdam! En Gouda Sticks. Uiteraard hebben we dit besteld en het smaakte heerlijk!

Morgen dus ook nog een dagje vrij, maar helaas moet er ook aan schoolopdrachten gewerkt worden dus daar ga ik dan maar weer eens mee verder.

Tot snel!
Dikke kus van mij!..

  • 14 September 2010 - 19:42

    Hannah:

    Je verhaaltjes zijn heerlijk om te lezen!! :) love you!

  • 14 September 2010 - 20:10

    Mam:

    Je ziet er goed uit Marloes!
    Ik kan zien dat je het naar je zin hebt!!:-))
    Heb het maar fijn...
    Dikke kus mam

  • 14 September 2010 - 20:22

    Angela:

    Wat een heerlijk verhaal weer. Wat super dat het Frans spreken ook al zo lekker gaat. En dat heerlijke eten en die lekkere drankjes. Super. Het is in Nederland inderdaad herfst. Genietse!!

  • 14 September 2010 - 20:34

    Gerty:

    Hai Marloes, nou je leeft dus echt als een God (in) in Frankrijk!! Het is je gegund !! En wat heb je een lekker kleurtje : ).Ik was het weekend in Kijkduin bij een strandfeest , wilde wel even zwemmen maar vond het toch te koud. Geniet maar lekker van het mooie weer, liefs gerty

  • 14 September 2010 - 21:42

    Tineke Hermet :

    Nou je hebt het wel naar je zin daar hè?

    Kan ik me goed voosstellen. In welk hotel zit je precies?

    Kom je nog een weekendje naar Parijs?

    Liefs
    Tineke

  • 14 September 2010 - 22:02

    Joyce:

    Super om te lezen weer! En wat fijn dat Frans zo snel al zo goed gaat, hahaha met al die snel-brabbelende Fransen :)

    Dat eten ziet er heerlijk uit zeg! Hier is het idd al echt herfstweer; regen, wind, blegh.
    En wat leuk zo'n overlevingspakket, zal vast goed hebben gesmaakt!

    Blijf maar mooi verhaaltjes posten, erg leuk om te lezen.

    Heel veel plezier daar nog, lekker genieten!

    Liefs,
    Joyce.

  • 15 September 2010 - 07:37

    Gert!:

    prive beach? lekker hoor! gaat allemaal goed zo te horen! top meis!! :)

    kus!

  • 17 September 2010 - 14:06

    Papa:

    Bonjour mon tigre,

    Eh bien, ca ce voit que tout va bien là bas. Vue que tout le monde t'écrit en hollandais et que t'as des copains hollandais là aussi maintenant j'ai décidé de t'écrire en francais cette fois. HAHA!
    Je suis tres heureux de savoir que tu t'amuse bien à Cannes! Et je suis sûre que cette stage te fait une très bonne experience!
    Bonne continuation et gros bisous!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Cannes

Stage in Cannes, Frankrijk

Receptie

Recente Reisverslagen:

01 Januari 2011

Laatste lootjes..

03 November 2010

Laagseizoen..

15 Oktober 2010

Fransen..

22 September 2010

Monaco, Gourdon en Saut du Loup

14 September 2010

Bitterballen, kaas uit Gouda en Hagelslag!
Marloes

Front Office stage in Frankrijk!

Actief sinds 29 Juli 2010
Verslag gelezen: 493
Totaal aantal bezoekers 11276

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2010 - 25 Januari 2011

Stage in Cannes, Frankrijk

Landen bezocht: